SUŞI NERIMAN

SUŞI NERIMAN: Ufff çok sıkıldım aynı yemekleri pişirmekten. Kurufasulye, pilav, karnıyarık, lahmacun, hünkar beğendi… Osmanlının ecdadında ne varsa bizim sofrada da hep bunlar var yani. Yemin ederim, bizim Kadoş’un yediği kadar hünkar beğendiyi, toplasan bütün Osmanlı padişahları yememiştir. Hünkarlar beğendi ama bizim ki daha çok beğendi yani. Aman bu Kadoşa kalırsak çağ atlayamayız zaten. Şöyle biraz değişik şeyler yapmalı. Şu suşi pek moda bu aralar, ondan mı yapsam acaba bugün . Geçen gün de Nalan suşi yemeye gittik Recep’le diye iyi hava attıydı. Bokumu peçeteye sarıp versem suşi sanıp yer o salak. Illaki hava atacak Tövbe tövbe… japon mapon gene de nimet, öyle konuşmamak lazım, neme lazım bunların budası mudası çarpar mazallah. Dur bakim şu kitapda vardı bunun tarifi. Evet bakalım şu malzemelere şimdi, neler lazımmış -1 su bardağı pirinç, bu tamam, bol bol var. -1 su bardağı su, tamam bu da bol bol var, Tahtalı barajı doldu,taştı rahmetten. -1/2 bardak pirinç sirkesi, aa bu yok, neyse bunun yerine üzüm sirkesi koyarım, aynı şey nasılsa ha pirinç ha üzüm. -15 cm. uzunluğunda 1 parça surimi, ayol bu ne ki? Hımm işlenmiş ve kıyılmış balıkla, yengeç etiymiş. Yengeç yok ama ton balığı var, tamam bu olur, boyutları pek benzemiyor ama biri kabuklu, biri konservede, ikiside sert, bence olur. Söyleyim şu Kadoşada acık yengeç alıp koyalım köşeye, bulunsun elimin altında. Bak lazım oluyor işte. -500 gr. Somon fileto,, bundan yok valla. Neyse ben sardalyayı ezer koyarım bunun yerine, nolcak aynı şey. Ha sardalye ha somon, aynı şey.. -2 orta boy salatalık, hah bak bundan evde var, gerçi bizimkinin boyu acık kısa, göbekli, saçlarıda hafif açık ama … Aman yerin kulağı var Kadoş duymasın, oyar beni valla. Bakalım, tamam, kabukları soyulacak, ince ince doğranacak, oldu bil. -1/4 olgun avakado, oh oh ayol tüketici kredisi çekmek lazım bu yemeği yapmak için. Avakadoyu buldun, bide olgun mu, sübyan mı ona bakçaz. Iyi, armut kullanırım bende aynı familya nasılsa. -3 adet nori, hoppala bu ne ya. Suşiyi saracağımız deniz yosunuymuş. Valla şimdi yaz olsaydı, ben bundan çok toplardım ama kış günü nerden bulayım? Bizim asma yaprağıda aynı işi görür bence, tamam ya, ha yosun ha asma yaprağı, ayni familya nasılsa. -1 yemek kaşığı toz yasabi, neymiş buuu, bakalım, japon yabanturbuymuş. Kalmadı canım, asabi türk turbu versek? Bizde bundan bol var. Herkes patlamaya hazır bomba zaten. Amma komik kadınım bende hani. Olur tabi ya aynı şey bence, ha yasabi yabanturbu ha asabi türkturbu. -1/3 su bardağı soya sosu, hah valla bunun tam aynısından var, birebir tuttu bak bu, aslanlar gibi dolapta duruyo. -1 adet ufak boyasız bambu amerikan servis, allalla canım ben bambuyla servis etmek istemiyorum belkide, sanane yani değil mi sanane, ister bambuda sunarım, ister tabakda, ister yalakta. Kocama nasıl sunacağıma sen mi karışacaksın? Iyiki bi tarif verdi ya, nasıl yiyeceğimizi de yazacak, çok bilmişler. Nasıl sıçacağımızıda yaz bari, giriş, gelişme, sonuç olsun. Dur bakayım, haa suşiyi düzgün sarabilmek için kullanacakmışız bunu yahu. Ben de bi araba laf ettim valla anlamadan, dinlemeden. Eee yok benim bambum. Neyse canım, elle sıkarım ben, nasılsa tecrübeleyim çiğköfteden. Hadi bakalım allahın izniyle başlayalım artık şu işe, şöyle güzel bi suşi yapayım da Kadoşumun midesi bir değişiklik görsün. -Hoşgeldin canımmmmm…. -Hoşbulduk Neroşum, kuşum. -Geç canım sen şöyle ben yemeği getireyim. -Ohh neler pişirdin bakalım? Bi değişik kokular geliyo ama… -Sürpriz canım, değişik birşey deneyeceğiz bugün. -Senin her yaptığın değişik zaten. -Bu seferkini hiç yemedin ama daha once… -???Neymiş o? -Suşiiiii. Gerçi benim ki biraz yöresel suşi oldu ama. -O ne ki? -Cahil olma canım benim, geleneksel bir japon yemeği. -Bizim geleneksel hünkar beğendimize nolduda, elalemin geleneklerini aldın? -Off Kadoş, -Deme bana Kadoş dedim sana, ne o godoş gibi. -Tamam tamam, hadi gel bak tadına. -Ne var bunun içinde? -Pirinç, toz yasabi biraz nori. -Aferin kız, bi suşi yapıp japoncayı sökmüşsün valla. Du bir bakayım tadına. -Beğendin mi? Kadoş, Kadoş!! Kadri??? Ayol iyi misin? Kadri? Ne koşuyosun tuvalete? zeynep yaman
Kategori: Diğer
Görüntüleme: 27293
Toplam Oy: 103